فروم ایرانی ها

ساخت وبلاگ
آلفرد آدلر ( 1870-1937 ) در هفتم فوریه سال 1870 ، در رودلف هایم حومه شهر وین و در خانواده ای از طبقه متوسط متولد شد . در سال 1895 میلادی به در یافت درجه دکترای پزشکی از دانشگاه وین و سپس در رشته چشم پزشکی به درجه تخصصی نائل آمد . بعدها در روان پزشکی نیز تخصص گرفت و یک جهت گیری اجتماعی را در زمینه روان شناسی و روان درمانی تعقیب کرد . آدلر در سال 1902 م ، به درخواست فروید به عضویت انجمن روانکاوان وین درآمد . اما به زودی به آدلر به تدوین عقاید جدیدی پرداخت که با عقاید فروید و دیگر روانکاوان جامعهء وین مغایرت داشت . آدلر مکتب خود را روانشناسی فردی نامید . آدلر در جریان جنگ جهانی اول با سمت پزشک در ارتش اطریش خدمت کرد . در سال 1935 م ، آدلر عازم ایلات متحده آمریکا شذ و با سمت روان پزشک و نیز استاد روان شناسی پزشکی در دانشکده طب لانگ آیلند به کار مشغول شد . کتاب اصول تجربی و نظری روان شناسی فردی ، که در سال 1927 به چاپ رسید معرف نظریه اش در زمینهء شخصیت است . بر خلاف فروید ، که اعمال بشر را نتیجة غرایز میدانست و یونگ که رفتار انسان را ناشی از طرحهای ارثی می پنداشت ، آدلر اعمال و رفتار انسان را زائیده کششهای اجتماعی می داند . آدلر پس از عمری پربار و آثاری بسیار ، سرانجام در سال 1937 م، در اسکاتلند ، و در حالی که برای سخنرانی بدانجا مسافرت کرده بود ، بر اثر سکته قلبی در گذشت .

یکی از کمکهای معنوی عمده آدلر به جهان روانشناسی مفهومی است که او از عقده حقارت طبیعی و یا عمومی به دست داده است . به عقیده آدلر ، احساس عقدة حقارت و تلاش در راه تقوی و برتری ، نقطه شروع شیوة زندگی است . دومیت کمک آدلر ، تأکید او بر کیفیت محیط خانواده و شبکة روابط اجتماعی افراد خانواده است . سومین کمک آدلر ، ارائة مفهوم « علاقه اجتماعی » است که اعتراضی به عقاید گذشتگان و خصوصاً غریزه گرایان بود . چهارمین کمک معنوی آدلر ، ارائة مفهوم « تعرض مردانه » است که بر مبنای عقدة حقارت استوار است . پنجمین کمک معنوی آدلر به حوزة روانشناسی ، رد مفهوم دو بعدی خودآگاهی و ناخودآگاهی بود . او عقیده دارد که انسان موجودی خودآگاه است و معمولاً ، از علل رفتار و هویت خویش آگاهی دارد . او برخلاف فروید ، هر نوع ثنویت را مردود دانسته و دیدی کلی نگر را توصیه کرده است . ششمین کمک آدلر به غنای روانشناسی تأکید بر « من خلاقه » بود که به نظر او هستة اصلی و اساسی تحقق نفس و بی همتایی شخصیت است

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 304 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 10:31

[تصویر: heart.png]ـ همه چيز را آسان بگيريد.خستگي، رئيس‌هاي سرسخت، مشتريان بي‌‌ادب، كامپيوترهاي كند، هيچكدام را به مشكلاتي لاينحل براي خودتان تبديل نكنيد. به خاطر سختي‌هاي زندگي ضجه و زاري نكنيد. وجود آنها را بپذيريد و سعي كنيد جلو برويد.

ـ مشكل با ديگران. هدفتان بايد پيشرفت‌كردن باشد. خودتان را درگير اين نكنيد كه هميشه حق به جانبتان باشد يا برنده همه بحث‌ها و مشاجره‌‌ها باشيد. اين كار سرعت پيشرفت‌تان را كند مي‌كند. در ذهن‌تان از خود سوال كنيد، چه چيز باعث مي‌شود اين تضاد و كشمكش جلو برود؟ بعد همان كار را بكنيد.

ـ‌ زماني را به مسافرت‌رفتن اختصاص دهيد. سعي كنيد كاري متفاوت انجام دهيد. اگر هميشه به مسافرت‌هاي دور مي‌رويد اين‌بار به حومه شهر برويد و سعي كنيد چند روز آنجا فقط و فقط استراحت كنيد. يا اگر هميشه سفرهاي كوتاه و نزديك مي‌رويد، سعي كنيد اين‌بار به يك جاي جديد برويد. تنوع يكي از رازهاي شادي است.

ـ‌ وقتي در مورد همه چيز جنگ يا شكايت مي‌كنيد، توانايي‌تان براي خواستن چيزهاي ديگر از بين مي‌رود. نيرو و توانتان را براي چيزهايي كه واقعا به آن نياز داريد ذخيره كنيد.

ـ‌ نتايج‌تان را تقسيم كنيد. منظور پز دادن نيست، منظورمان اين است كه براي كارها و تلاش‌تان اعتبار جلب كنيد. نبايد ساكت بنشينيد و تصور كنيد كه بقيه مي‌فهمند كه چه مي‌كنيد. در مورد موفقيت‌هايتان حرف بزنيد و بگذاريد بقيه هم در موفقيت با شما شريك شوند.

ـ‌ كمك بخواهيد. براي جلب همكاري ديگران خجالت نكشيد. صبر نكنيد تا شركت به شما بگويد كه چه بايد بكنيد. خلاقانه فكر كنيد كه چطور مي‌توانيد دركنار ديگران كار كنيد تا نتيجه بزرگ‌تري به دست آوريد.

- با سختي‌هاي راه رو‌به‌‌رو شويد. اگر كار سختي هست كه بايد انجامش دهيد، دست‌‌دست نكنيد و انجامش دهيد. آن كار را كنار نگذاريد. كار سخت را در ابتداي روز انجام دهيد. مثل شيرجه‌زدن در استخر است‌ تا 3 بشماريد و بپريد.

ـ‌ زمان بيشتري طلب كنيد. اگر سوالي از شما پرسيده شد كه تعجب كرديد يا سردرگم شديد، تصور نكنيد كه بايد همان موقع جواب بدهيد. از طرف مقابل زمان بخواهيد تا روي آن فكر كنيد و براي پاسخ دادن كمي تحقيق كنيد. اين كار باعث مي‌شود از دادن جوابي كه ممكن است باعث پشيماني‌تان شود خلاص شويد.

ـ‌ از انتقادات درس بگيريد. هيچ وقت بلافاصله انتقاد ديگران را رد نكنيد، حتي اگر آن انتقاد به مذاقتان خوش نيامد. بعضي‌ وقت‌ها كساني كه دوستشان نداريد، فيدبك صادقانه‌تري به شما مي‌دهند تا اطرافيان نزديك‌تان. انتقادات را به خود نگيريد. گوش كنيد، روي آن كار كنيد و بعد تصميم بگيريد چه قدم مثبتي براي برطرف‌كردن اشكال كار برداريد.

ـ سازگار شويد. سازگاري مهم‌ترين مهارت براي باقي‌ماندن موجودات زنده است. آنهايي كه سازگاري نمي‌كنند، از بين مي‌روند. در دنياي كار هم اين موضوع صادق است. براي تغيير آماده باشيد. به آن فرصت دهيد. خودتان را با چيزهاي جديد تطبيق دهيد و موفق شويد.

ـ‌ تفكر خلاق. كارتان خسته‌‌كننده است؟ اگر اين‌طور است براي تغيير آن مسوولان قبول كنيد. چطور مي‌توانيد كمي تنوع، خلاقيت و لذت وارد كارتان كنيد؟ چه كاري مي‌توانيد بكنيد كه تا به حال كسي نكرده باشد؟ چطور مي‌توانيد اشتياقتان را براي كار بالا ببريد؟ يك راه جديد براي انجام كارهاي قديمي سراغ داريد؟ براي صرفه‌جويي در وقت، هزينه و كار چه كاري از دستتان برمي‌آيد؟


[تصویر: heart.png]سايت مردمان

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 10:31

تناسب شخصيت فرد با شغل وي تا چه اندازه بر عملكرد و رضايت شغلي وي تاثيرگذار است؟

اشخاص از بسياري جهات با يكديگر متفاوتند. هر يك از افراد داراي صفات و ويژگيهايي هستند كه در مجموع هستي آنها را تشكيل ميدهد. هرچند بعضي اشخاص شباهتهايي با هم دارند ولي هيچگاه دو نفر به طور كامل شبيه هم نيستند. به عبارت ديگر اشخاص، منحصر به فرد هستند.

مديران هنگام استخدام افراد براي يك شغل خاص، با توجه به نوع و ماهيت آن شغل، عوامل متعددي را درنظر ميگيرند از جمله عوامل فيزيكي (چهره، قد و نوع لباس پوشيدن)، تواناييهاي فرد اعم از تواناييهاي فيزيكي و فكري، مدرك تحصيلي، مهارتهاي فرد، تجربه كاري، تفاوتهاي رواني افراد مثل نحوه نگرش، ادراك، خلاقيت و... .

البته دو موضوع را بايد درنظر گرفت؛ يكي اينكه علم و دانش بشري در شناخت انسان بسيار محدود است و ديگر اينكه توانايي ما نيز در سنجش افراد محدود است.
يكي از عواملي كه هنگام انتخاب افراد براي استخدام يا انتخاب براي يك شغل خاص ميتواند مورد بررسي قرار گيرد شخصيت فرد است.

شخصيت، مجموعهاي از ويژگيهاي رواني- اجتماعي است كه در فرد به صورت پايدار وجود دارد و بر رفتار و تفكر وي اثرگذار است.

به عبارت ديگر هر شغل داراي ويژگيهايي منحصر به فرد است؛ مثلا آيا اين شغل نيازمند كار فكري است يا جسمي، محيط شلوغ دارد يا خلوت، كار بهتنهايي انجام ميشود يا با گروه، نحوه نظارت چگونه است و بسياري از مسائل ديگر؛ در مقابل، افراد هم داراي ويژگيهاي شخصيتي هستند، دوست دارند بهتنهايي يا در گروه كار كنند، برخي به فعاليتهاي ذهني و برخي به فعاليتهاي جسمي علاقه دارند، برخي مسئوليتپذير و برخي مسئوليتناپذير هستند.

تلاش اين مقاله آن است كه هر فرد را در شغل مناسب خود قراردهد به طوري كه بين شغل و خصوصيات شخصي تناسب و سازگاري وجود داشته باشد. يك گزارش تحقيقي از آژانس استخدامي توكيو حاكي از آن است كه شركتهاي ژاپني به تناسب شخصيت داوطلبان با شخصيت سازمان و شغل بيشترين توجه و تاكيد را دارند.

شايد راز موفقيت شركتهاي ژاپني در اين باشد كه شخصيت افراد را مقدم برتخصص و مهارت آنها ميدانند.
به اعتقاد بسياري از نويسندگان، وجود تناسب بين شخصيت و ويژگيهاي شغلي و سازماني باعث ايجاد رضايت بيشتر فرد، ايجاد انگيزههاي درونزا در فرد، افزايش كارايي، خلاقيت و مسئوليتپذيري خواهد شد اما در صورت عدم وجود اين تناسب نميتوان آن را با انگيزههاي بيروني مانند پول، پاداش و... جبران كرد.
در ادامه اشاره خواهيم كرد كه تناسب ويژگيهاي شغلي با شخصيت شاغل چگونه بر رضايت شغلي او اثر ميگذارد.

به عبارت ديگر وجود تناسب بين ويژگيهاي شخصيتي فرد از يكسو و ويژگيهاي شغل وي از سوي ديگر باعث بالارفتن رضايت او از شغلش خواهد شد؛ همچنين وجود اين تناسب به چه شكلي ميتواند تاثير عميقي بر عملكرد بهتر فرد در شغلش داشته باشد.

تعريف شخصيت
شخصيت عبارت است از مجموعه ويژگيهاي جسماني، رواني و رفتاري كه هر فرد را از افراد ديگر متمايز ميكند (كريمي، 1376،7).
شخصيت افراد منحصر به فرد است اما شخصيت افراد مختلف داراي وجوه اشتراك نيز هست.

همچنين شخصيت فرد بالغ نسبتا ثابت باقي ميماند اما دو عامل رشد و تجربه ميتوانند آن را تغيير دهند (راس، 3.:1375.)

عوامل موقعيتي دو تاثير عمده بر شخصيت دارند:
1 – بر شخصيت فرد تاثير ميگذارند.
2 – باعث آشكارسازي ويژگيهاي فرد ميشوند. يعني برخي ويژگيهاي شخصيتي فقط در شرايط خاصي خود را نشان ميدهند (مورهد و گريفن، 1380، 69).

تئوريهاي صفات شخصيتي
بنا بر نظر آلپورت هر شخص داراي مجموعهاي از صفات مشترك است ولي همان شخص داراي تعدادي صفات متفاوت و منحصربهفرد نيز هست. آلپورت شخصيتها را به چهار دسته مشترك اجتماعي، سياسي، مذهبي و زيباشناسي تقسيم ميكند (مورهد و گريفن، 70،1380 ).
به نظر ريموند كاتل، هر انسان را ميتوان در قالب مجموعه صفات شخصيتي توصيف كرد:
1 – صفات سطحي و ظاهري كه منعكسكننده رفتارهاي قابل مشاهده و ثابت است (درستي و نادرستي، خونسردي و صميمت).
2 – صفات دروني يا منشأ كه به علت مخفيبودن، اغلب قابل پيشبيني نيستند (اعتماد و سوءظن، بلوغ و عدم بلوغ، تسلط و عدمتسلط) (مورهد و گريفن، 70،1380).

نظريه شخصيتي انتخاب شغل
از ديدگاه اين نظريه، انسان با توجه به ويژگيهاي شخصيتي خود شغلي را برميگزيند كه برآورنده نيازهايش باشد. افرادي كه مشاغل يكساني را انتخاب ميكنند تا حدود زيادي ويژگيهاي شخصيتي مشابهي دارند.

به نظر جان ال هالند هركدام از انواع شخصيت، نيازمند محيطي است كه با آن خصوصيات هماهنگي و سازگاري داشته باشد و بيشترين امكان براي رشد و شكوفايي خود را فراهم آورد. او در اين زمينه شخصيت افراد را به 6 نوع تقسيم ميكند:1 – كاوشگر 2 – هنرگرا 3- اجتماعي 4- واقعگرا 5- سنتگرا 6- سوداگر.

تناسب بين شغل و شخصيت
چگونگي شخصيت افراد در سازگاري شغلي اهميت زيادي دارد. بعضي مشاغل براي افراد سربهزير و ساكت مناسب است در حالي كه تعدادي از مشاغل براي افراد برونگرا و سازگار مناسب به نظر ميرسد. توانايي سازگاري اجتماعي سهم بزرگي در موفقيت شغلي دارد. در بعضي از مشاغل روي انواع خاصي از مهارتهاي اجتماعي تاكيد ميشود؛ در مقابل براي برخي ديگر از شغلها افراد آرام و درونگرا مناسب هستند (حسيني، 80،1379).

رضايت شغلي
رضايت شغلي يكي از عوامل بسيار مهم در موفقيت شغلي است. رضايت شغلي عاملي است كه باعث افزايش كارايي و نيز احساس رضايت فردي ميشود.
رضايت شغلي براثر عوامل متعددي حاصل ميشود.

رضايت شغلي نوعي احساس مثبت فرد به شغلش است كه زاييده عواملي چون محيط كار، نظام سازماني شغل، روابط حاكم بر محيط كار، عوامل فرهنگي و از همه مهمتر ماهيت و چگونگي خود شغل است.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 230 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 10:31

بزرگترین خطر در زمان پیروزی رخ میدهد.ناپلئون بناپارت

فرد با اراده در پیچ و خمهای زندگی هیچگاه با نومیدی روبرو نخواهد شد.ناپلئون بناپارت

 

در دنیا فقط از یک چیز باید ترسید و آن خود ترس است .ناپلئون بناپارت

اولین شرط توفیق ، شهامت و بی باکی است .ناپلئون بناپارت

 

نایاب ترین چیزها در جهان دوست صمیمی است .ناپلئون بناپارت

 

دردها و رنج ها فکر انسان را قوی می سازد .ناپلئون بناپارت

 

سانی که روح نامید دارند مقصرترین مردم هستند.ناپلئون بناپارت

 

کسی که می ترسد شکست بخورد حتما شکست خواهد خورد.ناپلئون بناپارت

یک روز زندگی پر غوغا و در شهرت و افتخار بهتر از صد سال گمنامی است.ناپلئون بناپارت

پیروزی یعنی خواستن .ناپلئون بناپارت

عشق گوهری است گرانبها ، اگر با عفت توام باشد.ناپلئون بناپارت

 

عفت در زن مانند شجاعت است در مرد ، من از مرد ترسو همچنان متنفرم که از زن نانجیب ناپلئون بناپارت

فداکاری در راه وطن از همه فضایل باارزشتر است.ناپلئون بناپارت

هرجا که بشر را دوست بدارند ، فرهنگ را هم دوست دارند. ناپلئون بناپارت

حوادث را باید کوچکتر از آن تصور کنیم که قادر باشند خلل و لغزش در اندیشه ما ایجاد کنندناپلئون بناپارت


[تصویر: up.php?file=1433087801395393_nemesis___g...ylipfe.jpg]

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 217 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 13:45

 
مردمان روی زمین استوار ، بیشتر از بندبازان روی ریسمان نااستوار سقوط می کنند .

دنیا آنقدر وسیع است که برای همه مخلوقات جا هست. به جای آن که جای کسی را بگیرید، تلاش کنید جای واقعی خودتان را بیابید.

برهنگی بیماری عصر ماست.

حتی بهترین فرزندان نیز دشمن جان پدر و مادرانند.

وقتی زندگی صد دلیل برای گریه کردن به شما نشان میدهد ،شما هزار دلیل برای خندیدن به آن نشان دهید.

فیلمسازان باید به این نکته نیز بیاندیشند که فیلمهایشان را در روز رستاخیز با حضور خودشان نمایش خواهند داد.

درخشان ترین تاجی که مردم بر سر می نهند در آتش کوره ها ساخته شده است .

ازدواج مثل بازار رفتن است تا پول و احتیاج و اراده نداری بازار نرو.

از دشمن خود یکبار بترس و از دوست خود هزار بار.

خوشبختی فاصله اين بدبختی تا بدبختی ديگر است.

اگر شاد بودی آهسته بخند تا غم بیدار نشود و اگر غمگین بودی آرام گریه کن تا شادی ناامید نشود.

من دریافته ام که ایده های بزرگ هنگامی به ذهن راه می یابند که مصمم به داشتن چنین ایده هایی باشیم.

نقاش کامل آنست که از هیچ برای خود سوژه بسازد.

شکست خوردن ناراحتی ندارد.آدم باید شجاع باشد تا بتواند از خودش یک احمق بسازد!

شاید زندگی آن جشنی نباشد که تو آرزویش را داشتی را داشتی ،اما حالا که به آن دعوت شده ای ، تا میتوانی زیبا برقص.

این یکی از تضادهای زندگی ما است ،که آدم همیشه کار اشتباه را در بهترین زمان ممکن انجام میدهد

حتی تظاهر به شادی نیز برای دیگران شادی بخش است

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 206 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 13:45

سخنان باربارا دی انجلیس

در آغاز تنها عشق بود. حتی زندگی و پیدایش

شما بر  روی این کره ی خاکی نیز برخاسته

 از عشق است . این عشق  بوده است  که در

 یک لحظه  مرد و زنی را آنچنان به سوی هم

 جذب کرده است تا از تلفیق و اتحاد عاشقانه

 ی بدن آن ها بذر شما متولد گردد.

 آنان که از خود عشق ساطع می کنند با عشق زندگی می کنند

و با عشق نیز نفس می کشند ، دیگران را به سمت خود می کشانندهر چه عشق و شور زندگی بیشتری از خود ابراز کنید

 برای دیگران نیز بیشتر مقاومت ناپذیر خواهید شد و آن ها

دیگر نخواهند توانست شما را نادیده بگیرند

منتظرنمانید عشق شما را پیدا کند

زمین حاصلخیزی بیافرینید تا بذر عشق به سادگی در آن جوانه زند و رشد کند

خود را تمام و کمال و تا آن جا که در توان دارید با صداقت تمام به رابطه تان متعهد و پای بند کنید

قدرت تعهد بذر عشق میان شما و معشوق را آبیاری خواهد کرد و به

آن این امکان را خواهد داد تا در قلب شما به بار بنشیند.

باربارا دی انجلیس

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 168 تاريخ : شنبه 29 خرداد 1395 ساعت: 13:45

توصیه های بسیار مهم در انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه راهنمای انتخاب رشته را  کاملا مطالعه کرده و از قوانین و مقررات دفترچه آگاه شوید

رشته‌ ها را بر اساس علاقه و توانمندی خود انتخاب کنید.

چهار عامل در پذیرش داوطلبان اثر تعیین کننده‌ای دارند که شامل نمره کل اکتسابی در هر یک از زیرگروه‌ها، سوابق تحصیلی،  استان بومی و سهمیه داوطلب ،هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

قابل ذکر است که کارنامه نتایج اولیه آزمون، وضعیت علمی و رتبه شما را در بین شرکت کنندگان گروه آزمایشی و سهمیه نشان خواهد داد. از اطلاعات آن و موارد مهمی مانند (رتبه کشوری رتبه در سهمیه-  رتبه در زیرگروه‌ها) شناخت کاملی به دست آورید.

سهمیه مربوط به خود را که در کارنامه کنکور درج شده است، شناسایی کنید (درباره سهمیه‌ها در دفترچه شماره 2 راهنمای انتخاب رشته توضیحات کامل ارائه شده).

نوع گزینش رشته‌های روزانه با توجه به ماهیت رشته و دانشگاه‌های پذیرنده از نوع بومی (استانی – ناحیه ای – قطبی – کشوری) میباشد. بنابراین، با توجه به نوع گزینش رشته و استان بومی شانس قبولی بالا تر میرود(شرح و تقسیم بندی انواع بومی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده است).

نوع گزینش رشته‌های دوره شبانه از نوع بومی استانی است. بنابراین در نحوه انتخاب رشته‌ خود دقت کرده زیرا در انتخاب رشته شبانه شانس قبولی در استان بومی بیشتر میباشد.

نوع گزینش رشته‌های غیرانتفاعی از نوع بومی ناحیه‌ای است. بنابراین در انتخاب این نوع رشته‌ها، شانس قبولی در استان‌های واقع در ناحیه مربوط بیشتر میباشد.

نوع گزینش در رشته‌های دوره‌های نیمه حضوری از نوع بومی استانی است.

نوع گزینش در رشته‌های دوره‌های مجازی و پردیس‌ها از نوع گزینش کشوری است.

بنابراین گزینش بومی در اینگونه رشته‌ها وجود ندارد

نوع گزینش رشته‌های پیام نور از نوع بومی شهرستانی می باشد. بنابراین 70 درصد ظرفیت در هر رشته از واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور در هر شهرستان به داوطلبان بومی آن شهرستان و حدود 30 درصد ظرفیت دیگر به داوطلبان بومی شهرستانهای همجوار یا تحت پوشش مرکز یا واحد پذیرنده اختصاص خواهد یافت.

*نکته: برای انتخاب هر مجموعه از رشته‌ها، باید مجاز به انتخاب آن رشته‌ها باشید.

در کارنامه به شما اطلاع داده خواهد شد که در انتخاب چه مجموعه رشته‌هایی مجاز هستید.

در صورت علاقه به انتخاب رشته‌های خاص  و یا بورسیه، حتماً شرایط و ضوابط مربوط به این رشته‌ها را (در انتهای دفترچه شماره 2 ) مطالعه کنید و در صورت داشتن شرایط لازم این رشته‌ها را انتخاب کنید.

اگر به رشته‌های نیمه متمرکز(که پذیرش آنها در 2 مرحله انجام میشود)علاقه دارید و آنها را به رشته‌های متمرکز ترجیح می‌دهید، حتماً در اولویت بندی انتخاب‌های خود، رشته‌های نیمه متمرکز را قبل از رشته‌های متمرکز قرار بدهید. توجه کنید که در صورت قبولی در رشته‌های متمرکز، گزینش داوطلب در رشته‌های نیمه متمرکز بعدی صورت نمی‌گیرد.

باید بدانید از بین چند رشته نیمه متمرکز که انتخاب میکنید، در صورت داشتن شرایط، تنها به دو رشته معرفی می‌شوید. پس در تعداد انتخاب شما محدودیتی نیست، اما،سازمان سنجش در معرفی شما برای انجام آزمون‌های عملی یا مهارتی این نوع رشته‌ها محدودیت دارد.

اگر در بیشتر از یک گروه آزمایشی شرکت کرده‌اید و در همه آنها مجاز به انتخاب رشته شده‌اید، فقط یک فرم انتخاب رشته(اینترنتی) با 150 انتخاب در اختیار شما قرار خواهدگرفتن.

در انتخاب رشته دانشگاه به جز اطلاعات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) حتماً اطلاعیه‌های تکمیلی را که در سایت سازمان سنجش و هفته نامه پیک سنجش اعلام می شود، پیگیری و مطالعه بفرمایید. در برخی از این اطلاعیه‌ها فرصت‌های تازه‌ ای برای شما پیش می‌آید.

در وارد کردن کد رشته محلهای خود در فرم انتخاب رشته دقت کافی داشته باشید. علاوه بر کد عددی، حتماً عنوان رشته مربوط به کد انتخابی را هم کنترل بفرمایید.

اگر در کافی نت ها انتخاب رشته تلفنی یا حضوری خود را انجام میدهید، حتماً با گرفتن پرینت، کد و عنوان رشته‌های انتخابی و دیگر اطلاعات فرم انتخاب رشته را کنترل کنید. آمار سازمان سنجش نشان می‌دهد که، بیشترین اشتباهات انتخاب رشته، معمولاً بعد از اعلام نتایج نهایی و قبولی افراد مشخص می شود و مربوط به داوطلبانی بوده است که انتخاب رشته خود را به کافی نت‌ها یا به آشنایان خود واگذار کرده‌اند و خودشان در ثبت یا کنترل نهایی دخالتی نداشته‌اند) این مسئله مشکلات زیادی را برای داوطلبان و خانواده‌های آنها به همراه می آورد).

در اولویت بندی رشته‌ها، به مقطع رشته‌های انتخابی خود (دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی) کاملا توجه کنید.

در انتخاب رشته‌ها، به دانشگاه و شهر محل تحصیل هر رشته توجه کنید.زیرا باید بدانید بعد از اعلام نتایج نهایی، تغییر رشته، دانشگاه و یا شهر محل تحصیل امکان پذیر نیست.

-در انتخاب شهر محل تحصیل و دانشگاه مورد نظر، به امکانات خوابگاهی، فاصله از شهر محل سکونت، موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی محل تحصیل توجه کنید (داوطلبان خانم به این موضوع بیشتر توجه کنند).

در انتخاب رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌هایی که در شهرستان و یا استان محل اقامت شما نیستند، حتماً از پیش، شرایط خانوادگی، هزینه‌های تحصیل و اقامتی، محدودیت‌های شخصی و خانوادگی را مدنظر قرار بدهید.

در ترتیب رشته‌های انتخابی خود، توجه کنید که تحصیل تنها در رشته‌های دوره‌های روزانه دانشگاه‌های دولتی رایگان است و برای تحصیل در دوره‌های دیگر تحصیلی باید هزینه بپردازید.

بطور معمول رشته‌های روزانه به رشته‌های غیر روزانه ترجیح داده می شوند. در صورتی که آگاهانه ترتیب دیگری را در نظر دارید، در اولویت بندی رشته‌های غیر روزانه در بین رشته‌های روزانه دقت کافی کنید.

بطور معمول رشته‌های مقاطع بالاتر، به رشته‌های مقاطع پایین‌تر ترجیح داده می‌شوند. در صورتی که آگاهانه ترتیب دیگری را در نظر دارید، در اولویت بندی رشته‌های مقطع کاردانی در بین رشته‌های مهندسی و کارشناسی دقت کنید.

بر اساس ضوابط دانشگاه پیام نور، تغییر رشته و یا انتقال پذیرفته شدگان پیام نور به سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات ممنوع میباشد.

بر اساس مقررات آموزش عالی، تغییر رشته یا انتقال از دوره‌های شبانه، پیام نور، مجازی، نیمه حضوری و مؤسسات غیرانتفاعی به دوره‌های روزانه ممنوع میباشد.

تغییر رشته و انتقال از رشته‌های دارای شرایط خاص (بورسیه‌ها، دبیری، رشته‌های تحصیلی مناطق محروم و رشته‌های مشابه) که پذیرفته شدگان در آن ها تعهدات خاصی دارند، به رشته‌ها یا مؤسسات دیگر امکان پذیر نیست.

در صورت قبولی در رشته‌های دوره روزانه، چنانچه نتوانید یا نخواهید در آن رشته تحصیل کنید، به مدت یک سال از شرکت در آزمون سراسری محروم خواهید شد. بنابراین در انتخاب رشته‌ها دقت کنید.

انتخاب یک رشته در اولویت اول یا آخر، هیچ تأثیری در شانس قبولی شما در آن رشته ندارد و تنها ترتیب رشته‌ها نشان دهنده میزان علاقه‌مندی شما به آن رشته‌هاست. حتی اگر در ده‌ها رشته امتیاز قبولی داشته باشید، تنها در اولین رشته‌ای که نمره پذیرش داشته باشید، معرفی خواهید شد.

تکرار کردن یک رشته تحصیلی در انتخاب های شما، نه تنها شانس قبولیتان را در آن رشته افزایش نمی‌دهد، بلکه فرصت انتخاب رشته‌های دیگری را نیز از شما می‌گیرد.

بعد از پایان مهلت انتخاب رشته سراسری و زمان تعیین شده برای ویرایش، امکان هیچگونه تغییر یا افزایشی در رشته‌های انتخابی وجود ندارد.

شرایط  تحصیل و تشکیل کلاس‌ها در رشته‌های تحصیلی دوره‌های نیمه حضوری دانشگاه‌ها، مانند دانشگاه پیام نور را به دقت مطالعه کنید.

در انتخاب رشته ها و وارد کردن کدهای انتخابی رشته ها، حتماً به ستون توضیحات و گرایش رشته مورد نظر توجه و دقت کافی داشته باشید.

در انتخاب رشته ها حتماً به محل تشکیل کلاسها که در ستون توضیحات درج  می‌شود توجه بفرمایید (دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، خوارزمی و الزهرا در شهرستان‌های دیگر پردیسهای اقماری دارند و در صورت قبولی در پردیس‌ها، کلاس‌ها در آن شهرستان‌ها تشکیل خواهدشد).

برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌ها (مانند دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم قضایی و بعضی دانشگاه‌های دیگر) دارای شرایط خاصی میباشند. در صورت علاقه به انتخاب این دانشگاه ها، شرایط و مقررات خاص آنها را حتما مطالعه کنید.

توجه کنید در روش پذیرش بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی)، تنها برای دانشگاه‌های پیام نور و موسسه‌های آموزش عالی غیر انتفاعی دانشجو پذیرفته میشود.
اگر انتخاب رشته خود را در کافی نت ها و یا بصورت انتخاب رشته تلفنی انجام میدهید از اعتبار مرکز مورد نظر اطمینان حاصل نمایید

قبل از انتخاب رشته‌های تحصیلی در مناطق محروم، حتماً شرایط و نحوه پذیرش این رشته‌ها را مطالعه کنید. تغییر رشته یا انتقال از رشته های مناطق محروم، به رشته ها و دوره‌های دیگر ممنوع میباشد.

انتخاب رشته آزمون سراسری، مراحل اجرایی مختلفی مانند اعلام نتایج، اعلام اسامی چند برابر ظرفیت (برای رشته‌های دارای شرایط خاص و نیمه متمرکز)، تاریخ برگزاری آزمونهای عملی یا مصاحبه در اطلاعیه‌های سازمان سنجش (در سایت سازمان و نشریه پیک سنجش) به اطلاع شما میرسد. از نظر قانونی، مسئولیت پیگیری این اطلاعیه ها به عهده داوطلب بوده و عدم اطلاع از انتشار این اطلاعیه‌ها و مفاد آنها حقی را برای داوطلب ایجاد نمی‌کند.

داوطلبان باید حتماً شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را تا پایان مرحله اعلام نتایج نهایی نگهداری کنند.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 243 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 0:04

انهایی که گفته اند«دوری و دوستی»یا طعم دوستی نچشیده اند یا درد دوری.

دلتنگی همیشه از ندیدن نیست لحظه های دیدار با همه زیبایی گاه پر دلتنگی است.

مطمعن باش وقتی برای کسی مهم باشی او همیشه راهی برای برگشتن پیدا خواهد کرد نه بهانه ای برای رفتن و نه دروغی برای توجیه.

کاش زمان در دستانم بود تا زمان با تو بودن را انقدر طولانی میکردم که زمانی برای بی تو بودن باقی نماند.

مترسک انقدر دست هایت را باز نکن کسی تورا در اغوش نمیگیرد ایستادگی همیشه تنهایی دارد.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 192 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 0:04

دانشمندان به تازگي از آثار منفي خوردن تن ماهي خبر داده‌اند.
به گزارش  باشگاه خبر نگاران ، تحقيقات نشان مي‌دهد مصرف ماهي تن به دليل داشتن مواد سمي براي بدن بسيار زيان‌آور است.
 
طعم دلپذير، مقادير بالاي پروتئين و اسيدهاي چرب امگا 3 موجود در ماهي تن، آن را به غذايي دلچسب و محبوب بدل کرده است.
 
محققان بر اين باورند گوشت ماهي تن داراي مقدار اندکي جيوه است. اين ماده سمي مي‌تواند عملکرد عادي اعضاي داخلي بدن را به کلي مختل کرده و حتي باعث مرگ انسان شود.
 
تحقيقات اخير وجود مقادير اندکي از جيوه را در ماهي‌هاي تن موجود در بازار تاييد کرده‌اند. محققان بر اين باورند همين مقدار اندک ممکن است باعث بروز مشکلاتي در دستگاه عصبي و سرانجام مرگ انسان شود.
 
ماهي‌هاي زيادي در طبيعت يافت مي‌شوند که با داشتن مواد سمي مثل جيوه و متيل، سيستم مرکزي اعصاب را هدف قرار مي‌دهند.
 
گفته مي‌شود 40 درصد مواد سمي انباشته در گوشت ماهي‌هاي مختلف را مي‌توان ناشي از عمليات صنايع غذايي مثل کنسرو کردن ماهي‌ها دانست.
 
 ماهي تن از اقيانوس‌هاي مختلف جهان صيد و جمع‌آوري مي‌شود و اقدامات ناسالم زيست محيطي مثل حادثه اتمي فوکوشيما را مي‌توان از عوامل آلودگي آن‌ها به شمار آورد. به عبارتي مواد انباشت شده در اعضاي داخلي اين ماهي‌ها باعث ابتلا به سرطان مي‌شوند.
 
حذف ماهي تن از برنامه غذايي غيرممکن به نظر مي‌رسد، بنابراين پيشنهاد ما اين است که مصرف اين ماهي را تا جايي که امکان دارد، کاهش دهيد تا از بروز بيماري‌هاي مهلک جلوگيري کنيد.

پاسخ }

سپاسگزاران

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 9:34

سئو برای موبایل

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در تمام عرصه های فناوری و الکترونیک ، گوشی های همراه هوشمند امروزی به وجود آمدند و مسیر پیشرفت خود را طی نمودند ، به گونه ای که در تمام سطوح اقشار جامعه استفاده از این نوع تلفن های همراه مرسوم گردیده  ،بنابراین شرکت های نرم افزاری بر آن شدند تا متناسب با نیاز های کاربران خود نرم افزار های تحت موبایل را تولید نمایند .

بدین ترتیب کاربران تلفن های همراه هوشمند نیز همانند کاربران DeskTop ها جهت جستجوی موارد مورد نیاز خود در اینترنت و فضای مجازی از مرورگر ها و پس از آن در مرورگرها نیازمندی های خود را در موتورهای جستجو، جستجو می نمایند ، در اینجا نیز مبحث سئو برای موبایل مطرح می گردد که تمام سایت هایی که در صفحات اول موتور جستجو در سیستم عامل های android ، IOS،Windows Mobile و … وجود دارند بازدید کنندگان بیشتری را از آن خود می نمایند که در این قسمت نیز مبحث رقابت در کلمات کلیدی با رقبا مطرح می گردد .

سئو برای موبایل نیز دارای ساختارهای مشترک با سئو برای دسکتاپ می باشد با توجه به اینکه در موبایل می بایست به مواردی از قبیل موارد ذیل جهت سئو سایت در موبایل دقت نمایید :

1) در موبایل فایل های فلش به صورت خودکار باز نمی شود و جهت نمایش و مشاهده آن می بایست از نرم افزارهای خاصی در موبایل با توجه به نوع سیستم عامل موجود در آن استفاده نمود ، و عدم نمایش فایل های فلش در موبایل خود یک امتیاز منفی برای سایت ها شامل می گردد بنابراین در سایت ها از فایل های فلش به دلیل عدم نمایش آنها در سیستم عامل های دیگر استفاده ننمایید .

2) جهت نمایش تمام پارامترهای پاپ آپ زمان زیادی جهت بارگذاری و load سایت در نظر گرفته می شود و کاهش سرعت لود سایت نیز از جمله مضرترین موارد جهت سئو سایت می باشد ،بنابراین جهت اخذ امتیاز بیشتر در سئو برای موبایل می بایست تمام پارامترهای پاپ آپ از جمله منو ، صفحه ، تصویر به طور کامل حذف گردد ،لازم به ذکر است به علت نبود پارامترهای سخت افزاری قوی از جمله cpu، Ram و … ، نمایش سایت هایی با پارامتر های پاپ آپ بسیار کند تر صورت می پذیرد .
منبع : سئو یاب

بهینه سازی سایت ، بهینه سازی وب سایت ، سئو سایت

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 9:34

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی ضمن تکذیب تعطیلی کارخانه ارج، انتشار گسترده این خبر کذب را فضاسازی رسانه ای علیه دولت دانست.
به گزارش ایرنا، «فرهاد حنیفی» عصر امروز(جمعه) افزود: این واحد تولیدی در دو سال اخیر نزدیک به 15 هزار کولر و بخاری تولید کرده و انبارهای این شرکت یک هزار دستگاه کولر و بخاری آماده فروش دارد.

وی، به تزریق نقدینگی 200 میلیارد ریالی در دو سال اخیر به این کارخانه اشاره کرد و گفت: این سرمایه در گردش از طریق گروه توسعه ملی با هدف جلوگیری از توقف تولید و پرداخت حقوق بازنشسته ها صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افزود: از مبلغ یادشده، 60 میلیارد ریال به بازنشسته های این واحد تولیدی پرداخت شد.

هفت شرکت متقاضی خرید ارج
حنیفی در ادامه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر خروج بانکها از بنگاهداری اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، 50 شرکت زیرمجموعه هلدینگ بانک ملی از جمله ارج در فهرست واگذاری هستند.

وی با بیان اینکه امسال واگذاری 12 شرکت در دستور کار ما قرار دارد، افزود: تلاش داریم این شرکت ها از جمله ارج را به خریداران واجد شرایطی واگذار کنیم که بتوانند بهتر از مجموع گروه توسعه ملی، آن را مدیریت و اداره کنند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، از تقاضای 6 شرکت داخلی و یک شرکت خارجی برای خرید کارخانه ارج خبر داد و گفت: براساس مصوبه مجلس، این واگذاری ها باید انجام شود؛ مگر آنکه مصوبه یادشده تغیر کند. در آن صورت، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، آماده سرمایه گذاری برای راه اندازی با تجهیز به دستگاه ها و فناوری جدید است.

وی یادآورشد: نزدیک به یک سال از ابلاغ مصوبه مجلس درباره خروج بانکها از بنگاهداری سپری شده و ما در حال مذاکره برای واگذاری هستیم.

حنیفی، شمار کارکنان کنونی کارخانه ارج را 200 نفر اعلام کرد و گفت: پرداخت ها به کارکنان و مجموعه بازنشستگان ارج به گونه ای بوده که هیچ معوقه و طلبی ندارند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه سال ها در این کارخانه سرمایه گذاری نشده است، محصولات آن در بازار تقاضای اندکی دارد و مستلزم سرمایه گذاری برای بروز کردن خط تولید است.
وی در پایان گفت: اطلاعات تکمیلی درباره اقدامات انجام شده برای کارخانه ارج و برنامه های آینده آن، فردا(شنبه) از طریق روابط عمومی شرکت ارج اطلاع رسانی خواهد شد.

از صبح امروز، تعطیلی کارخانه ارج و تجمع کارکنان آن به طور گسترده در سایتها و فضای مجازی بدون ذکر منبع اعلام کننده آن، منتشر شده است.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 10:16

وفات حضرت زینب کبری (س) بر تمام شیعیان تسلیت باد.
 
[تصویر: hou10074.jpg]
 

کارت وفات حضرت زینب کبری

 
[تصویر: hou10075.jpg]
 

کارت پستال مذهبی

 
[تصویر: hou10076.jpg]
 

کارت پستال وفات حضرت زینب

 
[تصویر: hou10077.jpg]
 

کارت وفات حضرت زینب (س

[تصویر: hou10078.jpg]
 

کارت وفات حضرت زینب کبری

 
[تصویر: hou10080.jpg]
 

کارت پستال وفات حضرت زینب

  
کارت وفات حضرت زینب (س[تصویر: hou10082.jpg]
 
[تصویر: hou10083.jpg]
 

کارت پستال مذهبی

  [تصویر: hou10084.jpg]

کارت پستال وفات حضرت زینب

 
[تصویر: hou10085.jpg]
 

کارت وفات حضرت زینب (س)

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 191 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 22:08

سایت دکتر کرمانی این روز ها با نگرش متفاوتی که نسبت به دنیای تغذیه و رژیم غذایی داشته، توانسته تا نگاه های بسیاری را به خود معطوف کند. نگاه هایی که البته بیش از هر چیز، مدیون خانواده گرم کاربران سایت است.
مجلات رژیم غذایی سایت دکتر کرمانی چکیده ای از بهترین مطالب سایت را با خود به همراه دارند و سعی می کند به رایگان، آنچه که ساعت ها برایش زمان گذاشته شده را، در اختیار علاقه مندان قرار دهد.
ما در سایت رژیم لاغری دکتر کرمانی معتقدیم که با بالا بردن سطح فرهنگ تغذیه هموطنان خود، می توانیم نقشی هر چند کوچک را در پیشرفت ایران ایفا کنیم.
فراموش نکنید که سفیران این ماجرا شما هستید. پس امیدواریم که با به اشتراک گذاری این ماهنامه، کمک کنید تا افراد هرچه بیشتری از مطالب آن بهره مند شوند

.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 22:08

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 195 تاريخ : سه شنبه 18 خرداد 1395 ساعت: 22:08

Sad 

چون چشم ودلت مجذوب نیست قران برایت جاذبه ندارد   (سوره نجم ایه29)؟!
انسنها در گرفتاری ها خدمتگذار خدایند.بعد رفع گرفتاریها خدا را فراموش میکنند    (سوده روم ایه33)؟!
خدایی که از شکافتن هسته و دانه درون خاک غافل نیست
کی از تو غافل میشود؟    (سوره انعام ایه95)؟!
به بندگانم خبر بده لطفم فوق همه لطف هاست وقهرم
فوق همه قهرهاست    (سوره حجر ایه49 و 50)؟!
دوبرابر انچه برای دیگران از خدا میخواهی در
حق خودت مستجاب میشود    (سوره شوری ایه26)؟!
گرفتیهای جانی و مالی برای تضرع در درگاه خداوند و نرم شدن دلهاست    (سورهاعراف ایه949)؟!
  انچه روابط همسری را محکم میکند تعهد داشتن و
توقع نداشتن    (سوره نسا ایه128)؟!

نقل قول: اگر باهر دعایی که میکردیم

قدمی برمی داشتیم
اکنون به خدا رسیده بودیم:heart:

پاسخ }

سپاسگزاران

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 2:12

تبلیغات



این مطلب را به اشتراک بگذارید :facebookgplustwitter

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5



این مطلب را به اشتراک بگذارید :facebookgplustwitter






کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 2:12

انرا نمرین کن

پر معنی ترین کلمه ما است Heart
انرا به کار ببر

عمیق ترین کلمه عشق استHeart
به ان ارج بده

خوخواهانه ترین کلمه من استHeart
از ان حذر کن

باز دارنده ترین کلمه ترس استHeart
با ان مقابله کن

با نشاط ترین کلمه کار است Heart
به ان بپرداز

روشن ترین کلمه امید استHeart
به ان امید وار باش

ضروری ترین کلمه تفاهم استHeart
انرا ایجاد کن

اصلی ترین کلمه اعتقاد استHeart
به ان اعتماد کن

محکم ترین کلمه هدفمندی استHeart
زندگی بدون ان پوچ است
و
زشت ترین کلمه توهین است
دوست داری با تو چنین رفتار شود
؟؟؟

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 2:12

در ادامه 23 روایت و حدیث از معصومین(ع) را پیرامون چگونگی رفتار با حیوانات و نگهداری آنها در خانه می‌خوانید.

سه حیوانی که پیامبر(ص) توصیه به نگهداری آن‌ها کرد/ توجه به حقوق حیوانات در اسلام

 در کتاب مکارم الاخلاق احادیث و روایات مختلفی از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در خصوص نحوه رفتار با حیوانات و جایگاه آنها در دین مبین اسلام ذکر شده که در ادامه آنها را می‌خوانیم:

1. داود رقّی گفت: نزد امام صادق(ع) بودم که کبوتری را دیدم که از زیر تخت بیرون آمد، به ایشان گفتم: جانم فدای شما! پرنده‌ای را که می‌خواند به شما هدیه دهم؟ حضرت(ع) فرمود: آن پرندگان مسخ شده‌اند، اگر می‌خواهی پرنده‌ای داشته باشی،‌ مانند این را که از کبوتران حضرت اسماعیل(ع) باقی مانده است، داشته باش.

2. مردی به پیامبر(ع) از ترس خود شکایت نمود و چاره‌ای خواست، پیامبر(ص) فرمود: یک جفت کبوتر نگاهداری نما.

3. امام علی(ع) فرمود: بال زدن کبوتران شیاطین را می‌راند.

4. همچنین امام علی(ع) فرمود: از خدا بترسید در مورد بردگان، کنیزان و اموال بی‌زبانتان سوال کردند:‌ اموال بی‌زبان چیست؟ ایشان فرمود: گوسفند، کبوتر، گربه و مانند این‌ها.

5. پیامبر (ص) فرمود: بودن گوسفند در خانه باعث می‌شود که هفتاد در فقر از بین برود.

6. همچنین پیامبر (ع) فرمود: بودن گوسفند در خانه باعث برکت می‌شود و همچنین بودن گربه هم در خانه باعث برکت می‌شود. یک گوسفند، یک برکت دارد و دو گوسفند دو برکت دارد و سه گوسفند برکات زیادی دارد.

7. همچنین ایشان فرمود: گوسفند از حیوانات بهشتی است.

8. امام صادق(ع) فرمود: مؤمنی نیست که در خانه‌اش بزغاله‌ای نباشد و آن خانه مقدس و با برکت نشود و اگر دو بزغاله در این خانه باشد هر روز دو مرتبه این خانه مقدس می‌شود. مردی پرسید: چه‌گونه مقدس می‌شود؟ به آن‌ها گفته می‌شود تا هنگامی که سفره شما پاکیزه است برکت بر شماست.

9. جعفری گفت: در خانه امام کاظم(ع) یک جفت کبوتر را دیدم که نر آن سبز و ماده آن، سیاه بود و ایشان را دیدم که برای آن‌ها نان خرد می‌کرد و می‌فرمود: این کبوتران در شب تحرک دارند و انس می‌گیرند ولی در شب بال نمی‌زنند، و هر انسانی که در خانه باشد از جانواران موذی در امان است.

10. امام صادق(ع) فرمود: خانه پیامبری نبود که در‌ آن کبوتری نباشد، چرا که جن‌های احمق با کودکان آن خانه بازی می‌کردند ولی زمانی که کبوتری در خانه بود آن‌ها به کبوتران مشغول می‌شدند و مردم را ترک می‌نمودند.

11. امام صادق (ع) فرمود: زنی به خاطر این که گربه‌ای را زندانی نمود و آن گربه از تشنگی مرد، مورد عذاب واقع شد.

12. پیامبر (ص) فرمود: مانع کبوتران نشوید که در منازلتان لانه بسازند.

13. همچنین ایشان فرمود: در هنگام شب به لانه پرندگان دست نزنید چون که آن‌ها در امنیت هستند و در سایه رحمت خداوند.

14. پیامبر (ص) فرمود: حیواناتی را در خانه نگه‌داری کنید، تا شیاطین به جای این که به فرزندانتان مشغول شوند به آن‌ها مشغول شوند.

15. امام باقر(ع) فرمود: هر کس که ما اهل بیت را دوست دارد، کبوتر را نیز دوست داشته باشد.

16. امام کاظم (ع) فرمود: خانه‌تان را از سه چیز خالی نگه ندارید که آن‌ها خانه را آباد می‌نمایند: 1- گربه 2- کبوتر 3- خروس و اگر با خروس مونسی (مرغ) هم باشد، مانعی ندارد.

17. امام رضا (ع) فرمود: خروس پنج خصلت از انبیا را دارد: 1- شناختن اوقات نماز 2- غیرت 3- شجاعت 4- بخشش زیاد 5- زیاد جماع نمودن.

18. پیامبر (ص) فرمود: هرگاه صدای خروسی را شنیدید بدانید که او فرشته‌ای را دیده است، پس از خدا طلب حاجت نمایید و به او متوجه شوید و هنگامی که صدای الاغی را شنیدید، پناه ببرند به خدا از شرّ شیطان که آن الاغ، شیطانی را دیده است.

19. پیامبر (ص) فرمود: خروس سفید، دوستم است و دشمن او دشمن خداست. او صاحب خود را و هفتاد خانه را محافظت می‌کند. پیامبر (ص) خروس را با خود نگاه می‌داشت.

20. و نیز ایشان فرمود: به خروس حرف زشت مگویید که او شما را به اوقات نماز آشنا می‌کند.

21. همچنین آن حضرت (ص) فرمود: به خروس  حرف زشت نزنید که او دوست من است و من هم دوست او هستم و نیز دشمن او دشمن من است. قسم به خداوند حقی که مرا مبعوث نمود که اگر بنی بشر بدانند چه فوایدی او دارد، پرها و گوشتش را با طلا و نقره می‌خرند و او جن‌های متمرّد را از خانه دور می‌کند.

22. همچنین ایشان فرمود: کسی که خروس سفید را در خانه نگهداری نماید از سه شر در امان خواهد بود: 1- از کافر 2- از کاهن 3- از ساحر.

23. امام باقر(ع) فرمود: خداوند تبارک و تعالی خروس سفید بزرگی را در زیر عرش آفریده که پاهایش در ریشه‌های زمین هفتم است و یک بالش در مشرق و بال دیگرش در مغرب است و هیچ خروسی در روی زمین نمی‌خواند مگر این که او بخواند، پس هنگامی که می‌خواند بال‌هایش را به هم می‌زند و می‌گوید: «پاک و منزه است خداوند بزرگی که همانندی ندارد». و خداوند هم جواب می‌دهد: «کسی که به دروغ قسم بخورد، به آن چه که گفته‌ای ایمان نیاورده است».

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 162 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 16:45

فیلتر Flame Generator در فتوشاپ CC از ویژگی های جدید این نرم افزار است و برای ایجاد شعله های آتش طراحی شده است. در این آموزش به شما استفاده از این فیلتر را یاد خواهیم داد و در آخر با چند تکنیک ساده یک متن آتشین زیبا را طراحی می کنیم. تصویر بالا تصویر نهایی پروژه است اگر آن را پسندیده اید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

۱.ایجاد بکگراند و متن اصلی
مرحله ۱
ابتدا باید یک سند جدید ایجاد کنیم کلید های میانبر Ctrl+N را بزنید و یک سند جدید با ابعاد ۱۷۴۰ در ۱۱۷۰ پیکسل و رنگ زمینه #۱۱۱۱۱۱ ایجاد کنید. یک متن دلخواه با فونت Intro Regular،  رنگ #d2b593 و اندازه ۳۵۰ pt ایجاد کنید و در پانل ابزار تکست مقدار Tracking را به ۵۰ تغییر دهید.

مرحله ۲
روی لایه متن کلیک راست کرده و گزینه belending option را انتخاب کنید و تنظیمات لایه را هماننند زیر تغییر دهید.
مقدار Bevel and Emboss را همانند زیر تغییر دهید:
    Technique: Chisel Hard
    Size: ۳۵
    Highlight Mode: Vivid Light
    Color: #fae8c1
    Shadow Mode: Color Bu
    Color: #b07133

مرحله ۳
اضافه کردن تنظیمات Contour:
    Contour: Gaussian
    Check the Anti-aliased box.

مرحله ۴
اضافه کردن تنظیمات Inner Shadow:
    Blend Mode: Color Bu
    Color: #b0764c
    Distance: ۰
    Size: ۸

مرحله ۵
اضافه کردن تنظیمات Inner Glow:
    Blend Mode: Linear Light
    Color: #dd8238

مرحله ۶
اضافه کردن تنظیمات Outer Glow:
    Blend Mode: Linear Light
    Color: #edc09f

مرحله ۷
اگر تاکنون مراحل را به درستی انجام داده باشید تصویر شما همانند تصویر زیر خواهد شد و یک متن ۳D با یک استایل زیبا خواهید دید.

۲. اضافه کردن بافت و برخی جزئیات به متن
مرحله ۱
تکسچر Rust را دانلود کرده و در نزم افزار فتوشاپ باز کنید و سپس آن را روی بالاترین لایه قرار دهید. نام لایه را به Texture تغییر دهید و مقدار Blend Mode را در پانل لایه ها به Multiply تغییر دهید. حال روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Create Clipping Mask را انتخاب کنید.

این کار تکسچر را به خود متن کپی می کند پس با این حال می توانید تکسچر را تغییر اندازه داده و یا به صورت دلخواه روی متن جای گذاری کنید.

مرحله ۲
دو لایه متن و تکسچر را انتخاب کنید و به Layer > Merge Layers بروید تا دولایه با هم ادغام شوند. البته باید مطمئن شوید که Blend Mode لایه روی حالت Normal است.

[font][تصویر: co4541(13).jpg][/font]

مرحله ۳
روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Create Work Path را بزنید.

مرحله ۴
ابزار  Smudge را انتخاب کنیداندازه آن را ۲۵ px و نرم بگذارید. در منوی گزینه های Mode را روی Normal قرار داده و مقدار Strength را روی ۵۰% بگذارید. لایه کپی شده تکسچر را انتخاب کنید و با ابزار smudge لبه ها را بزنید. شما می توانید با ابزار Direct Selection دور تا دور لایه را انتخاب کنید.

مرحله ۵
تصویر Fireworks0017_1 را باز کرده و آن روی بالاترین لایه بگذارید و Blend Mode لایه را به Linear Dodg تغییر دهید سپس به منوی  Edit > Transform > Rotate 90° Clockwise بروید و در صورت نیاز آن را تغییر اندازه دهید.

مرحله ۶
به منوی Image > Adjustments > Hue/Saturation بروید و در پنجره باز شده مقدار hue را به ۳۵ و مقدار Saturation را به ۵۰ تغییر دهید.

۳.اضافه کردن مسیر شعله و ایجاد آن
مرحله ۱
ابزار Pen را انتخاب کنید و در نوار بالا انتخاب چند گزینه ای را فعال کنید. هرجا که path را شروع می کنید کلید Shift را تا انتها نگه دارید و کلیک کنید در نقطه پایان بار دیگر کلید کرده تا خط رسم شود این کار را همانند تصویر زیر انجام دهید. باید داشته باشید که نگه داشتن کلید Shift باعث می شود که خطوط شما به صورت راست رسم شوند و لرزش دست شما روی آن تاثیری ندارد. این کار را برای قسمت های تعیین شده در تصویر زیر ادامه دهید.

مرحله ۲
یک لایه جدید در بالای تمامی لایه ها ایجاد کنید و نام ان را flames بگذارید.

مرحله ۳
به منوی Filter > Render > Flame بروید و مراحل را به صورت زیر انجام دهید. توجه داشته باشید که تصاویر مراحل را توضیح می دهند اما توضیحات اضافه لازم را در پایین ذکر کرده ایم.

    Flame Type: One Flame Along Path (بدان معنی است که هر شعله به صورت تکی روی path های ایجاد شده اعمال می شود)
    Width: 34 (مقدار عرض شعله را به مقدار پیکسل تعیین می کند)
    Flame Lines (Complexity): 29 (تنظیم کنترل تعداد خطوط در هر شعله است)
    Turbulent: 49 (کنترل آرامش و پراکندگی شعله است)
    Jag: 43
    Opacity: 40 (مقدار شفافیت شعله را تعیین می کند)
    Flame Bottom Alignment: 20
    Flame Style: Violent
    Flame Shape: Spread

تیک گزینه Randomize Shapes را فعال کنید.

مرحله ۴
یکبار روی OK کلیک کنید شعله های شما رندر خواهند شد. ابزار Direct Selection را انتخاب کنید و یک بار روی صفحه کلی کرده تا خطوط شما روی متن حذف شوند.

۴. استایل دادن به شعله
مرحله ۱
مقدار Blend Mode لایه شعله یا flames را به Screen تغییر دهید.

مرحله ۲
از لایه flames یک کپی بگیرید. برای این کار می توانید روی لایه کلیک راست کرده و گزینه Duplicate را بزنید.

مرحله ۳
دوبار روی لایه کلیک راست کرده تا پنجره blending option باز شود و مقدار Outer Glow را همانند زیر تغییر دهید.
    Blend Mode: Linear Dodge (Add)
    Opacity: 60%
    Color: #e0b455
    Size: 70

مرحله ۴
ایین کار شعله های آتش را روشن تر می کند و آن ها را طوری نمایان می کند که پر جنب و جوش هستند. اگر مراحل را تاکنون به درستی انجام داده باشید تصویر شما تا این مرحله به شکل زیر خواهد بود.

مرحله ۵
یک لایه جدید زیر لایه Flames ایحاد کنید و نام آن را Dark Spots بگذارید.مقدار رنگ رویی را به #۱۱۱۱۱۱ تغییر دهید و با یک براش نرم یک نقطه به پایین هر شعله اضافه کنید.

۵. اضافه کردن دود به شعله ها
مرحله ۱
تصاویر Smoke0281 و Smoke0282 را به پروژه اضافه کنید و آن ها را روی بالاترین لایه قرار دهید.Blend Mode هر دو لایه را به Lighter Color تغییر دهید. این کار باعث دیدن متن پشت سر آن ها می شود. این تصاویر را در صورت لزوم تغییر اندازه و چرخش دهید و آن ها را در جای مناسب قرار دهید. دود ها باید طوری باشند که متن شما را پوشش دهند.

مرحله ۲
تمامی لایه های دود را انتخاب کنید و برای ادغام کردن آن ها به Layer > Merge Layers بروید نام لایه ادغام شده را به Smoke Top تغییر دهید و مقدار Blend Mode را به Lighter Color تغییر دهید و سپس با کلیک روی آیکن ماسک یک ماسک به لایه اضافه کنید.

مرحله ۳
ابزار براش را انتخاب کرده و آن را نرم کنید و با رنگ مشکی شروع به نقاشی کردن اضافه های دود ها کنید. با این کار و ویژگی لایه ماسک این دودهای اضافی پاک خواهند شد.

۶. اضافه کردن جرقه به متن
مرحله ۱
تصویر Fireworks0001_6 را در فتوشاپ بازکرده و آن را زیر لایه Dark Spots بگذارید. Blend Mode لایه را به Linear Dodge تغییر داده و در صورت نیاز آن را با استفاده از کلید های میانبر Ctrl+T تغییر اندازه دهید.

مرحله ۲
در پنجره لایه ها روی تصویر کوچک لایه متن کلیک کنید تا کل متن انتخاب شود.

مرحله ۳
روی آیکن Add layer mask کلیک کنید تا یک لایه ماسک به لایه متن اضافه شود. میخواهیم تکسچر های اضافی که از متن خارج شده اند را حذف کینم.

مرحله ۴
یک براش نرم با رنگ مشکی انتخا کنید و شروع به پاک کردن لبه های اضافی متن کنید. سعی کنید که فقط قسمت های اضافی که روی زیبا سازی متن تاثیر دارند پاک کنید.

[تصویر: co4541(30).jpg]

۷. اضافه کردن دود به پس زمینه
مرحله۱
تصویر Smoke0392 را در فتوشاپ باز کرده و آن را بالای لایه Background قرار دهید. Blend Mode لایه را به Color Dodge تغییر داده و به منوی Go to Edit > Transform > Rotate 90° Clockwise بروید. سپس تکسپر را در صورت نیاز تغییر اندازه داده و در جای مناسب قرار دهید.

[تصویر: co4541(31).jpg]

مرحله ۲
به منوی Image > Adjustments > Hue/Saturation بروید در پنجره باز شده مقدار Hue به ۱۶۲ و مقدار Saturation را به ۳۵ تغییر دهید.

[تصویر: co4541(32).jpg]

۸.اعمال کردن فیلتر به تصویر اصلی
مرحله۱
تمامی لایه های خود را انتخاب کرده روی آن ها کلیک راست کنید و گزینه duplicate را بزنید و به منوی Layer > Merge Layers بروید تا تمامی آن ها باهم دغام شوند. نام لایه را به Final تغییر دهید و به منوی Filter > Convert for Smart Filters بروید.

[تصویر: co4541(33).jpg]

مرحله ۲
اکنون به منوی Filter > Blur Gallery > Iris Blur بروید و مقدار Focus را به ۹۵% کاهش دهید و مقدار Blur را در ابزار Blur به ۱۰pt تغییر دهید. حالت شکل را به بیضی تغییر داده و آن را نیز اعمال کنید.

مرحله ۳
اکنون blur ها به تصویر اصلی ما اضافه شده است و تاری های زیبایی را ایجاد کرده اند. اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید تصویر نهایی شما به شکل زیر خواهد بود.

این آموزش به پایان رسید و ما با چند تکنیک ساده و ترکیب چند تصویر یک متن با افکت آتش را طراحی کردیم.  

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 223 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 8:27

7 جایگزین طبیعی برای مُسکن ها را بیشتر بشناسید

مطالعات اخیر نشان می دهد مُسکن های مختلف به دلیل عوارض جانبی گزینه مناسبی برای کاهش درد نیستند و می توان از جایگزین های طبیعی برای کاهش درد استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، معمولا از داروهای غیر التهابی ضد استروییدی مانند ایبوپروفن برای تسکین درد استفاده می شود؛ این دارو و مسکن های مشابه گرچه بسیار شایع هستند؛ ولی به دلیل عوارض جانبی منع مصرف دارند و توصیه می شود که از روش های طبیعی برای کاهش درد استفاده شود.

در ادامه به هفت جایگزین طبیعی مسکن اشاره شده است:

1-زنجبیل

مطالعات نشان می دهد زنجبیل موثرترین جایگزین ایبوپروفن و داروهای مشابه است. این ماده غذایی باعث کاهش التهاب و افزایش گردش خون می شود. می توان این گیاه را به صورت دم کرده یا ادویه استفاده کرد.

برخی از خواص این ماده غذایی عبارتند از :

- خواص ضد سرطانی، زنجبیل خاصیت ضد سرطانی فوق العاده دارد و به خصوص در جلوگیری از سرطان تخمدان موثر است.
- محافظت در برابر آلزایمر
- آرامبخش سیستم گوارشی
- کمک به هضم چربی
- کاهش ورم معده
- افزایش ترشح بزاق و سلامت دهان و دندان
- محافظت از کبد
- افزایش انقباضات رحمی
- کاهش زخم و التیام پوستی
- تحریک اشتها
- کاهش وزن
- رفع خستگی عضلات
- کنترل گلوکز خون
- افزایش جذب مواد مغذی در بدن
- بهبود سیستم تنفسی و آسم
- رفع سوزش سر دل
- جلوگیری از تهوع
- بهبود گردش خون
- تخلیه سینوس ها
- افزایش ایمنی بدن
- محافظت در برابر تشعشعات رادیواکتیو

2-روغن زیتون فرابکر

روغن زیتون حاوی ترکیباتی به نام oleocanthal است که خاصیت ضد التهابی دارد و در بدن مانند ایبوپروفن عمل می کند. این ترکیب مانع از ترشح دو آنزیم می شود که در احساس درد نقش 
دارند.

3-نعنا و پونه

نعنا حاوی ترکیبات ضد التهابی مشابه ایبوپروفن است. می توان این گیاه را به صورت تازه، دم کرده یا خشک استفاده کرد.

4-ویتامین C

ویتامین C به کاهش التهاب و تقویت بافت همبند کمک می کند که در کاهش درد موثر است.
5-میوه های حاوی آنتوسیانین

میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ حاوی ترکیباتی به نام آنتوسیانین هستند. توت فرنگی، انگور قرمز، گیلاس، تمشک و سیب قرمز سرشار از این ماده ضد التهابی هستند.

6-رژیم غذایی ضد التهابی

انواع کلم، سیر، پونه و نعنای خشک، پودر کاکائو، کرفس، شکلات سیاه، تخم کتان، فندق، رزماری، آویشن خشک، زغال اخته، زیتون سیاه، آرد سویا، سرکه، هویج، انگور، گلابی، شیرسویا، شلیل، سیب زمینی، بادام، مارچوبه، سیب، چای سیاه و سبز، اسفناج، موسیر، پیاز و انواع توت خواص ضد التهابی دارند و در کاهش درد موثر هستند.

7-اسید های چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 خواص ضد التهابی دارند و جایگزین ایبوپروفن هستند.

زردچوبه، ویتامین A و E، روی و سلنیوم نیز در کاهش درد موثر هستند.

فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 263 تاريخ : چهارشنبه 5 خرداد 1395 ساعت: 17:59